witoldofm.blogg.se

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Ny vecka - nya möjligheter

Publicerad 2017-08-21 09:51:40 i Allmänt,

Efter jobbig helg kommer jag att ha jobbig vecka...  Ibland säger man att alla jobbar hård under vecka och vilar under helgen. Hos präster är det ofta tvärtom - dem vilar under vecka för att jobba på helgerna...
 
Som stiftsungdomspräst hade jag möjlihet att vara med ungdomar från Linköping på ett läger i Karlsby (nära Motala). Det är tecken på att semester tog definintivt slut.  tyvvär kunde jag inte vara med dem hela helgen eftersom Västerås församling väntade på mig. Jag är inte (tack och lov) kyrkoherde (än) men en vanlig kaplan. Men det betyder att när kyrkoherde är bortrest då ersätter jag honom. Därför måste jag nu tar hand om två stora saker: Ungdomar och församling. Mix, krävande och ibland tröttsamt.
 
Ny vecka - nya möjligheter.
Vi för se vad Gud har förbered för min under den här vecka. Man måste vara öppen för allt. Gud överraskar ganska ofta oss, människor. Det som jag har lärt men är att låta lämna lite plats för det som är oplanerat. Som brukar man säga: berätta för Gud om dina planer om du vill få honom att skratta. 
 
 
 
Så, låt oss be om Hans välsignelse, att Han ska leda oss under den här vecka. Men Gud kan vi göra allt! 
 
p.s. 
Det enda saken som man kan klåga på när måndag kommer är att natten är alltid för kort, morgon kaffe är alltid för svag och morgonböner för långa... BUT IT´S MONDAY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Witold ofm

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela