witoldofm.blogg.se

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Är det vi som letar efter Gud???

Publicerad 2016-09-20 09:46:00 i Allmänt, bön, katolska kyrkan,

Ur en fantastisk bok: Du behöver inte lämna jorden för att nå fram till mig, säger Gud. Jag kommer själv till dig.
 
Ofta tänkte jag att det är vi som letar efter Gud, att det är Han som gömmer sig. Jag tänkte att det är vi som måste komma till Honom. Men vet ni vad? Det är tvärtom! Gud älskar oss så mycket att Han har kommit till oss, på jorden för att leta efter oss!! Jag träffar människor som klagar över att dem har inte tid att söka efter Gud, att dem måste arbeta, känna pengar, tar hand om olika saker. Men Gud är även i vårt arbete! Han har kommit som snickare till oss. Som präst och munk (kanske p.g.a. ödmjukhet) tänker jag att ibland är jag inte värdig, inte så mycket andlig att prata med Gud, att vara med Honom... Men Gud har blivit en av oss! Jesus hade en kropp som vi, föräldrar som vi, samma känslor som vi.
Gud, vår fader, vår pappa, vill inte förlora någon av sina barn. Han själv kommer att hjälpa oss. Det enda som du måste göra är den första stegen mot Honom. Kom till mig, säger Herren, jag är den gode herden. Jag väntar på dig. Kom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Witold ofm

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela