witoldofm.blogg.se

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Första texten!!!

Publicerad 2016-02-05 13:26:00 i Allmänt,

 
Hallo! 
Vi närmar oss till fastetiden. Kanske det är bra tillfälle att börja såna aktiviteter :) 
Vi får se.

Alltså, den 10 februari har vi Askonsdag - fastetiden börjar. 

Under denna heliga tid får vi ”alltmer tränga in i kunskapen om Kristus” och vad denna kunskap innebär för vårt liv här och nu. Liksom Jesus drog sig undan i öknen under fyrtio dagar, får vi under Andens ledning förbereda oss på påskens och uppståndelsens nya liv. För att kunna ta emot detta glada budskap och förvandlas av det, måste vi också få smaka något av öknens ensamhet och enkelhet. Vi får upptäcka den helt speciella glädje, som ligger i att kunna avstå från vår tid, våra pengar och nöjen för att sätta Gud och vår nästa i centrum.

Det är inte mina ord, det är vår bp. Anders Arborelius OCD som har sagt...

Jag vill bjuda Er till fastereträtt med tema: ”Tiden är inne. Guds rike är nära. Omvänd er och tro på budskapet” (Mark 1:15). Varje vecka ska jag ladda ner kort betraktelse som (hoppas jag) ska hjälpa oss att förbereda oss till Påskens Mysterium

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Witold ofm

jag är en katolsk präst och munk från Västerås som hör till s.t Franciskus av Assisi orden. Stiftsungdomspräst som samarbetar med bästa ungdomar i världen: Sveriges Unga Katoliker

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela